chidazin

chidazin

chidazin

chidazin

فسیل

فسیل ها خبر از موجودی می دهند که روزگاری زنده بوده است. اگر می خواهید بدانید فسیل چگونه به وجود می آید ، چرا فسیل ها مخصوصا فسیل جانوران منقرض شده برای فسیل شناسان مهم هستند و از همه مهم تر اگر می خواهید خودتان فسیل درست کنید پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا آخر بخوانید.

فسیل کلمه ای انگلیسی و به معنای "پنهان شده" است. فسیل ها انواع مختلف دارند . اندازه یک فسیل می تواند به کوچکی یک دانه و یا به بزرگی یک استخوان دایناسور باشد. فسیل ها در شرایط جوی مناسب و خاص به وجود می آیند. یک فسیل می تواند سندی از میلیون ها سال پیش باشد.

15603461-model-dinosaur-fossil

فسیل گیاهان:

فسیل دانه های سخت و ساختارهای چوبی گیاهان ، بیشترازفسیل گل ها و برگ ها وجود دارند.

از گل ها و برگ های خشک شده اثری به عنوان فسیل باقی نمی ماند ولی اثر و ساختار ظریف آنها طی شرایطی روی یک جسم باقی می ماند و تبدیل به فسیل می شود.

Plant-fossil

فسیل حیوانات:

بقایای مانده از دندان ، استخوان ، پوست های سخت مانند لاک و صدف ، فسیل های ماندگارتری نسبت به پوست ، گوشت ، خز ، مو و پر حیوانات هستند. اگر خوش شانس باشید این فسیل ها را می توانید در کنار اسکلت ، زیر خاک و در جاهای دست نخورده پیدا کنید.

pikespeak.fossil-fish

فسیل نرم تنان :

هنگامی که در کنار دریا صدف جمع می کنید شاید بین آنها فسیلی از یک نرم تن بیابید. فسیل ها با حرکت دائم آب از زیر خاک ، گل و لای یا ماسه در می آیند و ممکن است در ساحل پیدا شوند .

d5cb83783f41a2c914e334cdbc92fdcf

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.