chidazin

chidazin

chidazin

chidazin

آموزش دکوپاژ

آموزش دکوپاژ

یکی از راه های تزیین لوازم منزل با هنر خودتان به شیوه ای کاملا منحصر به فرد و تک، استفاده از تکنیک دکوپاژ است. دکوپاژ هنری نسبتا ساده است که با کمی تمرین و این آموزش ساده می توانید یاد بگیرید و از آن برای تزیین بسیاری از لوازم از جمله جعبه های چوبی، قاب عکس، جعبه دستمال کاغذی، سینی، جعبه چای تی بگ استفاده کنید و با استفاده از آن یک ست کامل هنری و منحصر به فرد برای منزلتان درست کنید.

دکوپاژ چیست؟

دکوپاژ واژه ای فرانسوی است به معنی نوعی از کاردستی که در آن تکه های بریده شده کاغذ، دستمال کاغذی یا کاغذ های مخصوص دکوپاژ روی یک شی چسبانده شده و نهایتا سطح کار با وارنیش یا اسپری ضد آب می شود.

دکوپاژ روی چوب

وسایل مورد نیازبرای دکوپاژ

جعبه چوبی

چسب دکوپاژ

وارنیش / اسپری فیکساتور

طرح دکوپاز ( دستمال کاغذی / طرح کاغذی/ کاغذ ترانسفر) – خرید دستمال کاغذی طرح دار / خرید کاغذ ترانسفر

رنگ اکریلیک-لینک خرید رنگ اکریلیک

قلم مو

روزنامه باطله برای پهن کردن زیر کار

لفاف پلاستیکی

نکته برای خرید لوازم هنری

دقت کنید که مقدار چسب دکوپاژ و وارنیش یا رنگ اکریلیک خریداری شده صرفا برای یک پروژه نیست و برای چندین پروژه هنری کفایت می کند

برای شروع ، تکه های تصاویر مورد نظرتان را از دستمال کاغذی گل دار با دقت قیچی کنید و از سه لایه دستمال، لایه رویی را جدا کنید.

در این مرحله لازم است دقت زیادی داشته باشید تا لایه نازک دستمال کاغذی پاره نشود یا موقع قیچی کردن گوشه های تصویر را اشتباها قطع نکنید.

برای سادگی این مرحله می توانید از کاغذ ترانسفر مخصوص دکوپاژ استفاده کنید.

در مرحله دوم از تزیین این جعبه چوبی، روی جعبه را با رنگ اکریلیک بپوشانید. در این جا ما استفاده از رنگ صورتی را در زیر کار و رنگ سفید را برای لایه دوم توصیه می کنیم.

چون اگر بخواهید حالت کهنه کاری به جعبه بدهید، سایه صورتی با رنگ گل های دستمال کاغذی یا کاغذ ترانسفر هماهنگی خوبی دارد.

نکته ها

%d8%af%da%a9%d9%88%d9%be%d8%a7%da%98-%d8%b1%d9%88%db%8c-%da%86%d9%88%d8%a8-2

به هر مرحله از رنگ آمیزی جعبه؛ مدت زمان کافی صبر کنید تا کار کاملا خشک شود. این مدت زمان برحسب نوع رنگ و هم چنین رطوبت و دمای هوا متغیر است.

هنرکده

       دکوپاژ روی چوب

وقتی دستتان را به رنگ زدید و هیچ اثری از رنگ روی انگشتتان نماند، رنگ خشک شده است. دقت کنید عجله کردن در این مرحله باعث خراب شدن کار و قاطی شدن رنگ ها می شود.

وقتی هر دولایه رنگ روی جعبه خشک شد، می توانید قسمت هایی از کار به آرامی با سنباده نرم بکشید تا بخش هایی از رنگ صورتی آشکار شود و حالت کهنه کاری به جعبه تزیینی شما بدهد.

در مرحله ۴، مطابق عکس بالا، گل مورد نظرتان را روی لفاف پلاستیکی از پشت قرار بدهید و پشت عکس را با چسب مخصوص دکوپاژ بپوشانید و بعد گل را به آرامی روی جعبه مثل تصویر شماره ۵ منتقل کنید تا به جعبه بچسبد

در این مرحله، با آرامی قلم مو را از مرکز به خارج عکس حرکت بدهید تا حباب و چروکیدگی های طرح کاملا صاف شود. این مرحله نیاز به دقت زیادی دارد و لازم است مواطب باشید برگه نازک دستمال کاغذی یا کاغذ ترانسفر را پاره نکنید.

%d8%af%da%a9%d9%88%d9%be%d8%a7%da%98-%d8%b1%d9%88%db%8c-%da%86%d9%88%d8%a8-3

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.