chidazin

chidazin

chidazin

chidazin

ویکس

ویکس برای درمان سرفه و گرفتگی ناشی از سرماخوردگی یا آلرژی و درد عضلانی، در بازار به فروش می رسد. ویکس حاوی مواد شیمیایی منتول و کافور است که عمل ضد حساسیت و بی حسی بر عضلات دردناک را فراهم می کند. هنگامی که ویکس در نواحی سینه و بینی استفاده می شود، بوی تند و تیز مواد شیمیایی ترکیبی می تواند سرفه را متوقف کند و به نظر می رسد مسیر تنفسی گرفته را باز می کند. با این همه، به نظر می رسد که مزایای ضد تراکمی سطحی باشند و این که مواد شیمیایی یک اثر خنک کننده ای را فراهم می کنند تا تنفس برای مدت کوتاهی راحت تر شود. گذشته از این، ویکس به کرات در بزرگسالان و کودکان بزرگ تر از 2 سال استفاده می شود و برای اجتناب از عوارض جانبی بایستی مراقبت های لازم انجام شود.

عوارض ویکس

ویکس می تواند موجب حساسیت موضعی در صورت استفاده مستقیم بر پوست و نواحی مجاور شود. کافور و منتول می توانند موجب حساسیت پوست شوند و موجب قرمزی نواحی باشد که ویکس روی آن ها مالیده شده باشند. به علاوه، هنگامی که در نواحی سینه و بینی مالیده می شوند موجب آب ریزش چشم و بینی و حس سوزش بالای لب و زیر سوراخ بینی شود. می توان اثرات جانبی را با استعمال یک لایه نازک و اجتناب از گرمای بیش از حد در ناحیه ای که استفاده شده است به حداقل رساند.


    مصرف بیش از اندازه کافور

    بلعیدن تصادفی ویکس، خواه بیش از اندازه مصرف شده باشد یا بیجا مورد استفاده قرار گرفته باشد، می تواند موجب مصرف بیش از اندازه کافور شود. کافور یک محرک است و می تواند موجب سوزش، تهوع، تشنگی و درد سرتاسر مری و معده شود. اثرات جانبی در بدن ناشی از استفاده بیش از اندازه شامل هیجان و اضطراب، اسپاسم یا گرفتگی عضلانی می شود که نیاز به مراجعه به پزشک دارد.

    نظرات 0 + ارسال نظر
    امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.