chidazin

chidazin

chidazin

chidazin

بافت آبشاری


مدل مو

 برای دانلود اینجا را کلیک کنید. حجم: 18.3 MB

مدل موی بافت آبشاری

اکثرا همه ی ما برای رفتن به مهمانی تولد یا دور همی ها نمیدانیم موهای خود یا خواهر کوچکتر را چگونه درست کنیم.

بافت مو یکی از روش های آسان ،کم زمان و بسیار زیبا است.

مدل موی بافت آبشاری یکی از چند مدل بافت مو است برای این بافت طبق آنچه در فیلم میبینید:

ابتدا 3 تا 5 سانت از جلوی مو را به 3 قسمت تقسیم کنید.

در طول بافت آن دسته که به سمت پایین مو است از راست (دسته سمت راست) از چپ (دسته سمت چپ) را رها کنید سپس با انگشت قسمت کوچک جدیدی از مو را از نزدیکی همان موی رها شده بردارید.

این مرجله را تا نیمه سمت راست و چپ مو ادامه دهید به وسط که رسیدید موها را به هم متصل کنید واز سمت راست پایین ترین موی رها شده و همینطور چپ یکی یکی موهای رها شده را تا بالا بردارید و به بافت اضافه کنید.

به طوریکه بالاترین موی رها شده به پایین ترین قسمت بافت متصل شده باشد. طبق ویدئو

بافت آبشاری زیبای شما آماده است.

اشعار حافظ

بسسیاری از ما از اشعار شاعران بزرگمان غافل هستیم و هستند در بین این اکثریت کسانی که بسیار علاقه دارند و شعر های زیادی را از حفظ هستند و در پی جستجوی این اشعار هستند.

یکی از این شاعران بزرگ می توان از حافظ نام برد، کتاب وی که دیوان حافظ نام دارد پر از اشعار زیباست.

بیشتر ایرانی ها در شب یلدا و مراسمات دیگر از دیوان حافظ تحت عنوان فال حافظ استفاده می کنند.

اشعار حافظ بسیار زیبا و دلنشین است.

 

رونق عهد شباب است دگر بستان را

می‌رسد مژده گل بلبل خوش الحان را

ای صبا گر به جوانان چمن بازرسی

خدمت ما برسان سرو و گل و ریحان را

گر چنین جلوه کند مغبچه باده فروش

خاکروب در میخانه کنم مژگان را

ای که بر مه کشی از عنبر سارا چوگان

مضطرب حال مگردان من سرگردان را

ترسم این قوم که بر دردکشان می‌خندند

در سر کار خرابات کنند ایمان را

یار مردان خدا باش که در کشتی نوح

هست خاکی که به آبی نخرد طوفان را

برو از خانه گردون به در و نان مطلب

کان سیه کاسه در آخر بکشد مهمان را

هر که را خوابگه آخر مشتی خاک است

گو چه حاجت که به افلاک کشی ایوان را

ماه کنعانی من مسند مصر آن تو شد

وقت آن است که بدرود کنی زندان را

حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی

دام تزویر مکن چون دگران قرآن را

 

برای آشنایی بیشتر اشعار حافظ کلیک کنید.

زنبور ماده


0:00
/ 7:22

زنبور عسل ماده

قبل از نگاهی به معجزه علمی که با سند مورد بحث قرار خواهد گرفت میخواهیم اطلاعاتی درباره زبان عربی بدهیم با کمک این اطلاعات معجزه علی تحلیل بهتری درک خواهد شد واژگان در زبان عربی به 2دسته بر حسب جنس تقسیم میشوند:کلماتی که برای موجودات ماده استفاده می شود مونث نامیده می شود .کلماتی که برای موجودات نر استفاده می شود مذکر نامیده می شود در زبان عربی همه چیز مونث یا مذکر هستند خواه حیوانات گیاهان اشیا یا افعال باشند بنابراین در عربی افعال نیز به دو نوع مونث یا مذکر تقسیم شده اند هنگامی که فاعل نر است فعل به عنوان مذکر صرف می شود و هنگامی که فاعل ماده است فعل به عنوان مونث صرف می شود پس بین فعل و فاعل از نظر جنسین ارتباط وجود دارد بعد از این اطلاعات بیایید به آیات 68 و 69 سوره نحل توجه کنیم

خدا به زنبور عسل وحی کرد که از کوه ها و درختان و سقف های رفیع منزل گیرید وسپس از میوه های شیرین تغذیه کنید و راه پروردگارتان را به اطاعت بپویید.آنگاه از درون آن شربت شیرینی شهد گل به رنگ های مختلف بیرون آید که در آن شفای مردمان است در این کار نیز آیات قدرت خدا برای متفکران پیداست

در عربی زنبور عسل ماده با عنوان "نحل" در هر دو شکل مونث و مذکر نوشته شده است این کلمه شکل مونث ندارد با این حال قرآن از شکل مونث این فعل زمانیکه اطلاعات وحی را می دهد استفاده می کند که به زنبور عسل و عمل او داده شده است

همانطور که قبلا اشاره کردیم افعال در زبان عربی به روش های مختلف طبق جنس صرف شده اند این مورد در بسیلری از زبان های دیگر جهان معتبر است

هنگتمی که عمل زنبور عسل در قرآن نقل شده است.فعل در قالب مونث صرف شده که به شرح زیر است:

مورد اول: در آیه بمنظور بیان معنای "منزل گیرید" به جای اتخذ که برای مذکر استفاده می شود کلمه اتخذی آمده که برای مونث استفاده می شود

مورد دوم: بمنظور بیان "از میوه ها تغذیه کنید" به جای کل که برای مذکر استفاده می شود کلمه کلی آمده است که برای مونث استفاده می شود

مورد سوم: بمنظور بیان معنای "راه پروردگارتان را به اطاعت بپویید" به جای اسلک که برای مذکر استفاده می شود کلمه اسلکی آمده که برای مونث استفاده می شود

مورد چهارم:ضمیر "شان" در جمله "از درونشان شربت شهد بیرون آید به جای ه که به مذکر اشاره دارد کلمه ها آمده که به مونث اشاره دارد

بنابراین اعمالی که تئسط قرآن بعنوان "منزل گیرید" اشاره گردیده: مواردیست از قبیل ساخت لانه زنبور خوردن تمام میوه ها شیرینی جات بمنظور جمع آوری شهد گل طبق راه های وحی خدا دریافت عسل از بدن زنبور توسط زنبور ماده صورت پذیرفته است که در اینجا کننده تمام اعمال زنبور ماده است بنابراین دانشمندان در مورد این خبر که 1400 سال پیش داده شده چه می گویند؟

آیا واقعا همه این کارها توسط زنبور ماده انجام شده؟

اکنون به کلمات دانشمندان درباره این موضوع گوش دهید که آنها می گویند؟

آنها می گویند: تمام اعمالی که قرآن به آن اشاره کرده توسط زنبورهای کارگر که زنبور های ماده هستند انجام می شود

هیچ ارتباطی بین اعمال اشاره شده توسط قرآن و زنبور نر وجود ندارد تنها وظیفه زنبور های نر که چشم های بزرگ و جثه بزرگتری نسبت به زنبور های کارگر ماده دارد اطمینان از تولید مثل ملکه جوان است

ترکیب نشدن دریاها با یکدیگر

مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقیانِ
دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند.
بَیْنَهُما بَرزَخٌ لایَبْغیانِ
میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند. سوره الرحمن آیه 19 و 20.

بیان آیه دارای یک سبک تکان دهنده است. آیه ما را آگاه می سازد که با وجود طوفان ها و امواج عظیم، دریاها با هم ترکیب نمی شوند. بله علم آیات قرآن را ترکیب کرده که همیشه این طور بوده و ثابت می کند که این آیات کلام خداست که به شرح زیر می باشد:
دانشمند دریایی فرانسه کاپیتان ژاک کوستو که در زمینه تحقیقات زیر دریا مشهور است، توضیح می دهد که نتایج تحقیقاتش درباره موانع زیر آب به شرح زیر می باشد:

ترکیب نشدن دریاها

ما در حال بررسی قضاوت های برخی از محققین بودیم که مطرح کردند برخی از موانع، توده های مختلفی از دریاها را از یکدیگر جدا می کنند. طبق یک نتیجه از مطالعات گوناگون ما دیدیم که دریای مدیترانه دارای یک سطح طبیعی عجیبی از شوری و چگالی است و به طور همزمان اشکال حیاتی خاص دارد. سپس توده آب اقیانوس اطلب را تحلیل کردیم و دیدیم که کاملا با دریای مدیترانه فرق دارد. با این حال قرار بود این دو دریا که در تنگه جبل الطارق با هم ادغام می شوند از نظر شوری، چگالی و اشکال حیاتی که دارند با هم برابر یا حداقل نزدیک به برابر باشند. هر چند این دو دریا از ساختارهای متفاوتی برخوردار هستند حتی در مکان هایی که به طور نزدیک همگرایی دارند. پس از تحقیقات به رویدادی برخوردیم که ما را شگفت زده کرد. یک دیوار بزرگ از آب در نقطه ادغام وجود داشت که اجازه ترکیب این دو دریا را نمی داد.
نوع دیگری از موانع آب توسط دانشمندان آلمانی در باب المندب تاسیس شد که آب های خلیج عدن و دریای سرخ در سال 1962 همگرایی داشتند.
در تحقیقات بعدی ما، ما شاهد وجود همان نوع از مانع در تمام نقاط ادغام دریاها بودیم که دارای مشخصات متفاوتی هستند. این واقعیت شگفت انگیز که کاپیتان کوستو را در مورد آب هایی که از طریق همگرایی دریاها ترکیب نمی شوند، شگفت زده کرد 14 قرن پیش در این آیه از قرآن بیان شده است:

آب هاب زیر زمینی


0:00
/ 5:40

آب های زیرزمینی

اخبار معجزه آسای قرآن درباره تشکیل آبهای زیرزمینی آیات قرآن در مورد ریزش با ران و جای آب در زندگی ما اطلاعات دقیقی به ما می دهد.اگر ما در دوره دیگری از تاریخ زندگی می کردیم قاد به درک این اطلاعات نخواهیم بود

از آنجایی که فرآیند چرخه آب در جهان با جزییات امروزه آن آشکار شده است.به راحتی می توانیم اطلاعات درباره آب را در آیات قرآن درک کنیم.هنگامی که ما اطلاعات قدیمی در مورد آب و آیات مربوط به قرآن را با هم مقایسه می کنیم میبینیم که قرآن حقیقی ترین اطلاعات در مورد آب را درست مثل هر موضوع دیگر بدون محتوای اطلاعات اشتباه از دوره قدیم ارایه می دهد با این حال آیا اطلاعاتی که به خوبی برای ما شناخته شده را می توان در هر دوره ی دیگر از تاریخ به وضوح فهمید؟اجازه دهید دیدگاه های فیلسوفانی که مهم ترین فلاسفه و نخبگان در تاریخ بودند را در مورد فرآیند چرخه آب قبل از نشان دادن اطلاعات علمی و حقیقت آیات قرآن ببینیم:تالس اهل شهر ملط دلیل وجود آب های زیرزمینی را به شرح زیر توضیح میدهد

آب های اقیانوسی که توسط فشار باد از اعماق قاره ها سرازیر هستند و به هوا فوران می کنند در نهایت به زمین نفوذ خواهند کرد طبق گفته تالس:آب زیرزمینی طبق نتیجه ای از طغیان اقیانوس های ناشی از باد رخ می دهند

افلاطون این دیدگاه را به اشتراک گذاشت و معتقد بود که بازگشت آن به اقیانوس ناشی از یک گرداب بزرگ بوده است

ارسطو مدعی شد بخاری که از زمین برخاسته و در فرورفتگی های خنگ کوهستان تغلیظ شده دریاچه های قنات و آب های چشمه ای را تشکیل می دهند که توسط این دریاچه ها تغذیه شده اند

بله این دیدگاه ها که شما را به خنده وا داشته متعلق به فیلسوفانی است که جز باهوش ترین مردم در دوران خود بوده اند.اولین کشف عمده از چرخه دایمی آب و تشکیل آبهای زیرزمینی توسط برنارد پالیسی در سال 1580و به گفته وی آبهای زیرزمینی توسط نفوذ آب باران به زمین تشکیل شده است.رمینرز که نویسنده مقاله ی اطلاعات آب در دانشنامه ی جهانی است اطلاعات زیر را می دهد

باید تا عصر رنسانس به منظور مارایی مکان هایشان جهت مشاهدات عادلانه منتظر باشند با این حال قرآن اطلاع می دهد که آبهای زیرزمینی بعنوان نتیجه ای از نفوذ آب باران به زمین در دوران گذشته شکل می گیرند در زمانیکه هیچ دانش و فنونی وجو نداشت

مگر ندیده ای که خدا از آسمان آبی فرود آورد پس آن را به چشمه هایی که در طبقات زیرین زمین است راه داد؟(سوره الزمر آیه 21)

اطلاعات قرآن درباره شکل گیری آبهای زیرزمینی بعنوان نتیجه ای از نفوذ آب باران به زمین که به وضوح در قرن 14 پیش اعلام شده است.در اروپا در قرن 16 و تنها در آن زمان که آنها قادر بودند با ارسطو مخالفت کنند مطرح شد