chidazin

chidazin

chidazin

chidazin

خمیر مجسمه سازی

ساخت خمیر مجسمه سازی

مواد لازم

نشاسته ذرت 1 پیمانه

گلیسیرین 1/5 قاشق غذا خوری

چسب چوب، یک پیمانه

آبلیمو، یک قاشق غذاخوری

وازلین بچه ( تیوپی)

طرز تهیه خمیرمجسمه سازی

Dough Sculpture (2)

Dough Sculpture

بهتر است نشاسته را با آسیای برقی خوب پودر کنید و سپس آن را بوسیله الک ریز چندین بار به خوبی الک کنید تا ذرات درشت آن جدا شود. از چسب چوب هایی استفاده کنید که بعد از خشک شدن بی رنگ باشند. نشاسته و چسب چوب و گلیسیرین و آب لیمو را در ظرف مناسب به خوبی با هم مخلوط کنید تا خمیری صاف و یک دست بدست آید. برای آسان شدن کار می توانید از ظرف های پلاستیکی استفاده کنید .
پس از آن ته یک ظرف لعابی یا تفلون را با کمی وازلین چرب کنید و مواد را درون ظرف بریزید.
ظرف را بر روی شعله کاملا ملایم قرار داده و به آرامی حرارت دهید و مرتب با قاشق هم بزنید تا خمیر ته نگیرد. باید کاملا با حوصله و دقت رفتار کنید تا خمیر لطیفی به دست آید. حتی در برخی موارد اگر به روش (بن ماری ) یا حرارت غیر مستقیم یعنی ظرف را روی بخار آب جوش ورز دهید خمیر به اصطلاح مغز بخته تر خواهد شد و لطافت خمیر نیز بیشتر می شود .
وقتی خمیر خوب حرارت دید و از ته ظرف جدا شد ، دستانتان را با وازلین کمی چرب کنید و خمیر را با دقت و حوصله ورز دهید تا مواد کاملا یکدست شود . مراقب پوستتان باشید تا دچار سوختگی و آسیب های جدی نشود .
پس از آن کمی صبر کنید تا خمیر خنک شود و آن را در پارچه ای تمیز بگذارید و اجازه دهید تا کاملا خنک شود .

پس از آن می توانید برای این که سطح رویی خمیر مجسمه سازی خشک نشود آن را در کیسه نایلونی نگهداری کنید. اگر نایلون را در جعبه ای قرار دهید برای مدت طولانی تری می توانید خمیر را در یخچال نگهداری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.