chidazin

chidazin

chidazin

chidazin

عکاسی از گل

عکاسی از گل

این نکات به شما کمک می کند تا تصاویری زنده و زیبا از گل ها ثبت کنید. شما برای عکاسی از گل ها و شکوفه ها نیاز به لنز ماکرو یا لنز تله و یا فیلتر های کلوز آپ دارید تا بتوانید کاملا به موضوع نزدیک شوید اما اگر این وسایل را در دست ندارید و یا می خواهید از دوربین تلفن همراه برای عکاسی استفاده کنید می توانید از یک ذره بین و عدسی محدب نیز استفاده کنید. عدسی را جلوی لنز دوربینتان بگیرید و عکاسی کنید. با تجربه می توانید میزان فاصله خود را با موضوع بدست بیاورید.

عکاسی با گل

1- عکاسی در روز ابری

ممکن است در روزهای بهار ابرها آسمان را بپوشانند اما نگران نباشید عکاسی گل ها در یک روز ابری نیز ممکن است. در روز ابری نور محیط نرم و یکنواخت است و این به شما کمک می کند تا عکس هایی بدون سایه های تند بگیرید.

گل

2- با نور پس زمینه گل ها را درخشان کنید

زمانی که نور خورشید از روبروی شما با زاویه 45 درجه می تابد، شما گل ها و برگ ها را بسیار درخشان می بینید. بهترین زمان برای عکاسی در چنین موقعیتی تقریبا چند ساعت پس از طلوع و یا قبل از غروب خورشید است.

گل

عکس گل زمینه سفید

عکس گل با پس زمینه سفید

3- ایجاد محافظ در مقابل باد

بزرگترین مزاحم به هنگام عکاسی از گل های بهاری وزش باد است. برای اینکه باد گل ها را حرکت ندهد و عکس ها محو نشود زمانی را که باد نمی وزد برای عکاسی انتخاب کنید ولی اگرمجبور شدید به هنگام وزش باد عکاسی کنید به کمک نگه داشتن یک تکه مقوا در کنار گل ها آنها را از تکان خوردن محافظت کنید. راه بهتر این است که گلدان را به فضایی سر پوشیده ببرید و آنجا عکاسی کنید. عکس زیر در اتاق گرفته شده و برای پس زمینه آن هم از یک تکه مقوای سفید استفاده شده است.

گل

4- به گل ها نزدیک شوید

همان طور که گفتیم وسایلی مانند لنز تله، لنز ماکرو و فیلتر های کلوز آپ به ما کمک می کند که به گل ها نزدیک ترشویم تا از نمای بسته بتوانیم از آنها عکس بگیریم. شما می توانید با کمک این ابزار و یا یک عدسی محدب که جلوی لنزتان قرار می دهید تا جایی که ممکن است به موضوع نزدیک شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.